tutmasadaoynar
TC Onaylı
29 Kas 2019
60,849 Mesaj
82,641 Tepki
0 Çözüm
5,100
İlk Mesaj
100 Mesaj
500 Mesaj
1k Mesaj
5K Mesaj
- Katılım
- 29 Kas 2019
- Mesajlar
- 60,849
- Tepkime puanı
- 82,641
'' Abi xxx TL var mı? Acil ihtiyaç var, yarın geri ödeyeceğim ''
Bu tarz borç isteyen 2 tür insan vardır.
Birincisi: Ertesi gün maaş alacaktır ya da bir yerden kesin gelecek parası vardır ya da bankada vs bir miktar parası vardır. Ki o insanlar zaten dedikleri gibi ertesi gün geri ödeme yaparlar.
İkincisi: Ertesi gün geri ödeme için hiç bir garantisi yoktur amacı sadece borcu alıp Allah'a havale etmektir. Yani borç alabilmek (garantileyebilmek) için ''Yarın ödeyeceğim'' deyip yalan söylerler. Bu kişiler de potansiyel dolandırıcıdır. Ya da gelecekte dolandırıcının tillahı olacaktır eğer dur denilmezse..
Kısa süre öncesine kadar bu tarzda benden borç isteyen tek kişi olmuştu o da herkesin bildiği dolandırıcının tillahı @yakup ... 3-4 kez bu şekilde borç almış hepsinde de uzun süre sonra geri ödemişti.
Benden borç isteyen arkadaşlar ya maaş günü ödeyebilirim vs der ister ya da herhangi bir gün vermez sadece borç ister. O zaman da bilirim ki süreç uzayabilir. Ama param varsa yollarım, sıkıntı olmaz. Yeter ki açık olsun herşey.
Şimdiii @okan4050 ilkinde sana birşey demedim. Aynı şeyi ikinci kez yaptın. Verdiğim para büyük bir miktar değil belki ama benim de @muhteva ve @Bora ya 1 ocak'ta ödeyeceğim dediğim borçlarım var. Bahis tutturunca o miktarı ayırmıştım bankaya, onlara ödeyecektim ayın 1 ni beklemeden. Ama sen borç isteyip bir de yarın sabah saat 10 da geri yollayacağım deyince o parayı bozup sana yolladım 100. Tabii sen daha önce de yaptığın gibi ikinci tür insan moduna girip sessizliğe bağladın. Ben de kalan parayı bahiste erittim. Ki bu da sorun değil.
100 TL de olsa, 10 TL de olsa 1 gün sonrası için söz verdiysen o ödemeyi yapman lazım. Yapamayacak durumdaysan da para istemeyeceksin kimseden o şekilde. Yoksa ikinci tür insan sınıfına girersin ya dolandırıcısındır ya da gelecekte dolandırıcı olma potansiyelin vardır.
Normalde hiç bir zaman bu şekilde kimseyi hele böyle bir miktar için deşifre etmem. Zor durumda kalmasını istemem. Ama seni deşifre ediyorum çünkü daha çok gençsin kardeşim. O ayaklar iyi ayak değil. 35 yaşını geçmiş birini ne yaparsak yapalım düzeltemeyiz. Ama sen daha yeni askere gittin geldin. Gençsin. Yapma böyle şeyler. Borcunu öde de demiyorum sana. Hatta ödeme, lafını dahi etmem bu saatten sonra. Ama hiç kimseden yarın vereceğim deyip borç isteme! Hele ki kumara bahise atmak için hiç isteme. Gerçketen paraya ihtiyacın olduğu zaman da adam gibi iste. Kısa zaman içinde garantin yoksa ''şu gün geri ödeyeceğim vs deme ''.... Sadece borç iste. Varsa verilir yoksa da yok denir zaten.
@yakup gibi olup, onun gittiği yoldan gitme. Şimdi ben bunu buraya yazdım adım gibi biliyorum ki forumdan başka arkadaşlara da aynı şekilde, yarın ödeyeceğim deyip borç alıp ödememişsindir. Mutlaka birileri vardır bu şekil.
WP den sana değil de buraya yazdığım için de hiç alınma, kızma. Hem sen ders al diye açığa yazdım (belki o huyunu düzeltirsin) Hem de bunu alışkanlık haline getirmişsen, arkadaşlar öğrensin ona göre önlem alsın diye yazdım.
Abi bu durumu ben hiç sevmiyorum. Bazı arkadaşlar çok net tarih veriyor ve o tarihte alamayacağımıda biliyorum ama işte miktar az olduğuı için takmıyorum. Zaten kayboluveriyorlar ve iletişim kopuyor, Hoş bir durum değil.
Bende borç alıyorum. Çokta almam zaten 300-500 Diyelim ki para yarın gelecek ama ben borç alırken 2-3 gün süre istiyorum..Ve aldığım hiç bir borcuda kumara harcamadım. Yola çıkacağım param yoktur. nakit olsun diye biraz para toplarım.